Recenzia cărții ”Tuturor băieților pe care i-am iubit”, de Jenny Han

Deși am avut mici reticențe la început cu privire la cumpărarea acestei cărți, pot spune că “Tuturor băieților pe care i-am iubit”, scrisă de Jenny Han, este una din cele mai bune cărți contemporane ieșite pe piață în ultimii ani.

Recenzie: Tuturor băieților pe care i-am iubit, de Jenny Han ⋆ Ioana Radu


Ceea ce m-a făcut să apreciez această carte a fost complexitatea personajelor, fiecare din ele având “acel ceva”, fiecare din ele având o poveste, și cel mai important, caractere diferite, care au dus la desfășurarea acțiunii într-un mod neașteptat.

Povestea începe cu Lara-Jean, o adolescentă în vârstă de 17 ani, pe jumătate coreeancă, care, deși nu a avut niciodată un iubit, le scrie tuturor băieților de care a fost îndrăgostită o scrisoare de dragoste. Acțiunea începe în momentul în care, într-un mod “miraculos”, scrisorile ajung la destinatarii săi fără voia Larei-Jean, viața ei începând să ia o întorsătură neașteptată.
Ceea ce am adorat cel mai mult la această carte este evoluția personajului principal, Lara-Jean. Dacă la începutul cărții era fata timidă cu încrederea de sine scăzută, la sfârșit, devine mult mai fericită, încrezătoare și mai tupeistă cu privire la propriile alegeri. Decizia autoarei de a o creea pe Lara-Jean de origine coreeană, la fel cum este și ea, mi se pare foarte interesantă, deoarece transmite cumva faptul că Lara-Jean este o reflexie a lui Jenny Han, din tinerețe.

Jenny Han | To All The Boys I've Loved Before Wiki | Fandom
Autoarea Jenny Han
https://www.facebook.com/jennyhan/


Acțiunea cărții mi s-a părut incredibilă, neașteptată, “fresh”. Deși are o tematică clișeică, povestea de dragoste a unei adolescente care are dificultăți cu privire la alegerea persoanei potrivite, autoarea a reușit să iasă din obișnuit, prin relația falsă pe care personajul principal o are împreună cu Peter Kavinsky, unul dintre prietenii ei din copilărie.
Chiar dacă pentru mulți sfârșitul a fost previzibil, pentru mine a fost unul neașteptat, fiind surprinsă de evoluția acțiunii până în ultimul moment.
“Tuturor băieților pe care i-am iubit” este o carte uimitoare de care m-am bucurat pe tot parcursul lecturii și pe care o recomand cu drag tuturor iubitorilor de cărți romance. Se merită!

De asemenea, în anul 2018 a apărut și filmul ”Tuturor băieților pe care i-am iubit”, realizat după celebra carte.

To All the Boys I've Loved Before (2018) - IMDb
https://www.netflix.com/ro-en/title/80203147

Recenzie scrisă de Balaur Olivia-Andreea

4 thoughts on “Recenzia cărții ”Tuturor băieților pe care i-am iubit”, de Jenny Han

  1. O recenzie frumoasă! Trebuie să recunosc faptul că nu am citit cărțile, ci doar am urmărit filmele care au apărut până în acest moment și îl aștept cu nerăbdare pe al treilea, dar m-ai îndemnat să dau o șansă și cărții deoarece acolo se află esența completă a unei povești, pe când filmul doar captează momentele cheie ale acțiunii. A fost o plăcere să citesc! -Ivan Alina

    Like

  2. O să fiu sinceră cu tine și voi spune că nu am citit cărțile și nu am văzut nici filmul. Am tot văzut reclame, dar nu mă atrăgeau. Romanele de dragoste nu m-au atras niciodată, mi se par prea previzibile și prea siropoase pentru mine, însă mi-ai stârnit interesul și voi da o șansă cărții, urmând să vizionez și filmul. A fost o lectură plăcută care a reușit să atragă atenția unui cititor mofturos ca mine- Nica Miruna

    Like

  3. Pana acum nu am acordat atentie cartilor de acest gen, romance si sincer nimeni nu a putut sa-mi starneasca curiozitatea. Ai descris o actiune complexa, personaje bine conturate, dar cel mai important ai lasat cititorul sa observe pasiunea cu care ai scris, fapt care mi-a stranit interesul in primul rand. O recenzie foarte captivanta si bine realizata !

    Like

  4. O recenzie minunată! Nu am citit cărțile și nici filmele nu le-am vizionat, dar datorită ție știu ce voi face în timpul meu liber. Felicitări pentru articol și pentru detaliile bine realizate!

    Like

Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started